Wednesday, August 12, 2015

Hadiah Hari Jadi Ke 34

Assalamualaikum

Selamat Hari Raya Aidilfitri! Dah nak habis raya baru dapat wish kt sini. Tapi ini belum nak share pasal raya lagi..tunggu k! :D

Pada 24 Jun yang lalu adalah merupakan birthday Mummy yang ke 34. Alhamdulillah..di atas segala nikmat dan rezeki yang Allah berikan..:)

Kebetulan pada hari yang sama ialah hari terbuka sekolah Zahin. Kami dah tau markah semua subjek tapi tak tahu kedudukannya no berapa.

So masa turn kami berjumpa dengan guru kelasnya barulah kami tahu yang Zahin telah mendapat tempat pertama di dalam kelasnya. Masya Allah memang terkejut habislah mummy dan Babah masa tu. Rasa terharu sangat. we felt so proud of her. Alhamdulillah.. all her efforts had been paid off. :)

Bagi Mummy, inilah hadiah hari jadi yang paling istimewa buat teacher Mummy..hehehe. Babah turut berterima kasih pada Mummy sebab Mummy lah yang banyak membantu Zahin dalam membuat homework dan memastikan all her homeworks finished first before anything else. Lepas tu baru dia boleh buat benda lain..;)

Walau macam mana pon Mummy rasa masih banyak yang kena improve esspecially Bahasa Malaysia Pemahaman dan Penulisan. Subjek ini amat mencabar even for Mummy! ;P But issokay perlahan-lahan kita sama-sama belajar. BM sekarang lagi high level plak tu. Huhu..

Guru kelas Zahin pula mengajar BM, jadi beliau sarankan agar Zahin lebih banyak membaca buku cerita BM untuk tambah kosa kata.

Memang mencabar sebab koleksi buku cerita Zahin kebanyakannya dalam Bahasa Inggeris. Tapi In shaa Allah..akan diusahakan. Sekarang Setiap kali ke public library, Mummy akan pastikan Zahin ambil buku cerita BM. So far nampaknya Ok..alhamdulillah..;)

Sebenarnya kedudukan no berapa itu tak penting. Kt UK memang tiada numbering system or even examination. Yang paling penting anak-anak belajar for the sake of gaining knowledge to be applied in their life, not studying for the examination only. Huhu..

Hopefully, Zahin (dan juga adik2nya) akan terus rajin belajar dan sentiasa berusaha untuk menambah ilmu pengetahuan untuk menjadi orang yang berilmu dan berakhlak mulia. AMEEN..

Kepada Babah, Thank you so much belanja kita semua buka puasa kt luar on our big day. Double celebration! ;)

As for Zahin, she asked for Geronimo Stilton's book as her reward. Haih..bagi can la buku cerita BI..hadiah dia kan..so she deserved it. Hehe..


1 comment:

nurbijen said...

Happy belated birthday to Izu...
Semoga terus dipanjangkan umur dan sihat2 selalu :)

Wow, aunty pun impress dengan pencapaian Zahin....
Congratulation to her :)
Syok jer tgk markah2 yang dia dapat...
Haih, saya pun berdebar ni sbb dah tak lama anak2 nak exam...
Irfan lagi lah, he never sit any exam in his life... Phew!
Aisyah pernah ambil KS1...